اهدای ۳۰۰ هزار شاخه‌گل برای گل‌آرایی عتبات عالیات+ فیلم و عکس

شهرستان پاکدشت، قطب تولید گل در کشور محسوب می‌شود و مردم این شهرستان به رسم هر ساله با نزدیک شدن به اعیاد شعبانیه، مراسم جمع آوری و اهدای گل برای عتبات عالیات را برگزار می‌کنند.

بخشدار مرکزی پاکدشت در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیمای استان تهران گفت: امسال برای هجدهمین سال متوالی گلکاران منطقه گلزار پاکدشت بخشی از تولیدات خود را برای گل آرایی حرم ائمه (ع) به مناسبت اعیاد شعبانیه اهدا کردند.

مهندس رضا خانی افزود: سه سال است که گلکاران این رسم با شکوه را در حسینه حضرت ابوالفضل(ع) روستای گلزار پایین به صورت متمرکز برگزار می‌کنند و مجموع گل‌های اهدایی در به مرکزیت این روستا جمع آوری، بسته بندی و به کشور عراق ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گل‌های اهدایی شامل داوودی، میخک مینیاتور، لیلیوم، ژرورا، فرزیا، قلم پور، الستورمریا، رز، ارکیده بامبو و انواع برگهای تزئینی شامل برگ سیکاس، آنتوریا است.

مسئول گروه گل آرایی اعتاب مقدسه هم گفت: این گل‌ها نذر و هدیه گلکاران کشورمان برای حرم‌های مطهر ائمه (ع) در اعیاد شعبانیه است و هیچ گونه وجهی بابت آن پرداخت نشده است.

حسین فرجی افزود: امسال ۲۰ نفر از گل آرایان موسسه فرهنگی محبان فاطمه الزهرا (ع) گل آذین کردن عتبات مقدس در کشور عراق را به نیابت از حضرت امیرالمومنین (ع) و به نام ایشان انجام می‌دهند.

وی گفت: در شب عید مبعث تزئین حرم‌های شریف در کشور عراق از ضریح مطهر حضرت علی (ع) آغاز می‌شود و بلافاصله پس از آن مرقد حضرت اباعبدالله (ع)، حرم حضرت ابالفضل (ع)، امامین جوادین (ع) در کاظمین و امامین عسگرین (ع) در سامرا گل آرایی خواهد شد.

در شهرستان پاکدشت ۱۲۰۰ هکتار زمین زیر کشت گل و گیاه قرار دارد و بیش از یک پنجم اراضی گلخانه‌ای کشور در این شهرستان قرار دارد. پاکدشت با تولید سالانه بیش از ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون گل شاخه بریده و گلدانی رتبه نخست تولید گل و گیاه کشور را به خود اختصاص داده و به پایتخت گل ایران مشهور است.