درخت مناسب باغچه (۴)

آیا می دانید کدام درخت مناسب باغچه تان است

شما هم می خواهید بدانید درخت مناسب باغچه تان کدام یک از گونه های گیاهی است؟ این سؤال شاید برای بسیاری از افراد پیش بیاید. ما در این مقاله می خواهیم به این سؤال پاسخ داده و شما را با درختان مناسب باغچه آشنا کنیم. البته برخی از آن ها مناسب باغچه های بزرگ و برخی دیگر برای فضای کوچک نیز مناسب هستند.

کدام درخت برای باغچه خانه مناسب و بهتر است؟

درختان نقش تعیین کننده ای در زیبایی باغچه و جلوه دادن به آن دارند. می تواند گفت درختان حکم اسکلت یک باغچه را دارند و به دکوراسیون باغچه شما سر و شکل می دهند. اگر نحوه چینش درختان باغچه و انتخاب درخت مناسب باغچه به خوبی صورت گیرد، می توانید خیال خود را از انتخاب گل ها و گیاهان دیگر راحت کنید. یک درخت مناسب باغچه می تواند یک محوطه سازی درست و منظمی را به حیاط و باغچه تان بدهد. اما به نظر شما کدام یک از گونه ها می توانند درخت مناسب باغچه تان باشند؟ اگر می خواهید زود تر به جواب برسید ما را همراهی کنید. چندین درخت و درختچه هستند که بسیار توصیه می شود در باغچه تان آن ها را پرورش دهید، این درختان شامل درخت عشقه، اقاقیا، ماگنولیا، پیچ امین الدوله و پیچ گلیسین می باشند.

درخت عشقه

عشقه یک درخت مناسب برای باغچه است که البته به صورت آپارتمانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه بالا رونده بوده و نیاز زیادی به آبیاری ندارد. در خاک خشک هم می تواند رشد کند و مقاومت بسیار زیادی نسبت به سرما دارد. سرعت رشد این گیاه در باغچه بسیار زیاد است و می تواند زیبایی خاصی به خانه شما بدهد. البته شاید شما این گیاه را با نام پاپیتال نیز بشناسید. این گیاه همیشه سبز است و در ایران نیز بسیار استفاده می شود. شاید برایتان جالب باشد که بگوییم عمر یک پاپیتال در حدود ۴۰۰ سال هم تخمین زده شده است. برگ های عشقه دور ساقه می پیچند و به همین ترتیب بالا می روند. این درخت مناسب باغچه بیش تر سایه را دوست دارد، پس سعی کنید آن را به مدت زیاد زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

درخت مناسب باغچه (۱)

درخت اقاقیا

درخت اقاقیا یک درخت مناسب باغچه ها بزرگ است و ارتفاع آن معمولاً تا ۲۵ متر هم می رسد. شاخه های آن معمولاً خمیده هستند. خوشبختانه در ایران این درخت مناسب باغچه به وفور دیده می شود اما خاستگاه اصلی آن مناطق جنوبی آمریکا می باشد. این درخت بسیار مقاوم و در هر نوع خاکی تقریباً امکان رشدش وجود دارد. سرعت رشد این گیاه نیز بسیار زیاد است. شما در فصل زمستان می توانید از این درخت مناسب باغچه قلمه زده و آن را تکثیر کنید. گل های اقاقیا به صورت خوشه ای سفید رنگ هستند و جلوه ای زیبا به باغچه شما می دهند. پس اگر باغچه بزرگی دارید و می خواهید زیبایی را به باغچه تان هدیه دهید، درخت اقاقیا بهترین گزینه و درخت مناسب باغچه تان می باشد.

درخت مناسب باغچه (۲)

درخت مناسب باغچه (۳)

درخت ماگنولیا

درخت ماگنولیا یک درخت مناسب باغچه است که نور آفتاب را بسیار دوست دارد و دمای مناسب برای پرورش آن حدود ۱۵ درجه سانتی گراد می باشد. درخت ماگنولیا تقریباً همیشه سبز است و گل های بسیار زیبایی نیز دارد. به طور کلی می تواند ایده آل ترین و بهترین درخت مناسب باغچه تان باشد. شکوفه های آن به شکل سفید یا صورتی کم رنگ دیده شده است. در حال حاضر بیش از ۸۰ گونه از این درخت شناخته شده است. البته بهتر است از این درخت مناسب باغچه برای باغچه های بزرگ تر نیز استفاده شود؛ چرا که ارتفاع این درخت به حدود ۲۷ متر هم می رسد به شرطی که در بهترین محیط نگهداری شود. البته به حدود ۴۰ سال زمان نیاز دارد تا به این ارتفاع برسد. برگ های درخت به شکل تخم مرغی شکل هستند و شکل کلی درخت نیز شبیه یک مثلث و هرم می باشد.

درخت مناسب باغچه (۴)

درخت پیچ امین الدوله

درخت پیچ امین الدوله یکی از گیاهان بسیار زیبا است که درخت مناسب باغچه نیز می باشد و معمولاً در بیش تر خانه های ایرانی این گیاه به چشم می خورد. گل های امین الدوله در ابتدا سفید و سپس زرد می شوند. این گیاه نور بسیار زیادی می خواهد و مناسب ترین دما برای پرورش آن حدود ۱۲ درجه می باشد. خاک مناسب برای رشد آن خاک برگ می باشد. آبیاری آن متوسط بوده و در حدی که خاک آن همیشه مرطوب باشد، کافی است. گل های سفید و زیبا این گیاه از اوایل اردیبهشت ماه تا زمستان سرزنده و شاداب هستند و همین باعث شده است به یک درخت مناسب باغچه و محبوب بسیاری از ایرانی ها تبدیل شود. اگر می خواهید یک درخت مناسب باغچه داشته باشید، ما پیچ امین الدوله را به شما پیشنهاد می دهیم.

درخت مناسب باغچه (۵)

درخت پیچ گلیسین

پیچ گلیسین یکی از محبوب ترین و زیباترین درختان می باشد. این گیاه دارای گل های بنفش رنگی است که می تواند یک جلوه زیبا و دلپذیری به باغچه تان بدهد. برای ایجاد یک راهرو زیبا در باغچه تان می توانید از گل های بنفش این درخت زیبا استفاده کنید. درخت گلیسین نیز یک درخت مناسب باغچه است که شاید کم تر کسی در ایران آن را دیده باشد و خاستگاه آن ابتدا در شرق آسیا بوده است. پیچ گلیسین یک گیاه بالارونده و پیچشی است و سرعت رشد بسیار بالایی دارد. طول این گیاه گاهی می تواند به ۳۰ متر هم برسد و این خود باعث می شود که یک باغچه بسیار زیبا را برای شما پدید بیاورد. برگ های این درخت سبز و براق هستند. همان طور که گفتیم بیش ترین جلوه این درخت به گل های بنفشش است. اما در مواردی گل های سفید و آبی نیز دیده شده است.

درخت مناسب باغچه (۶)