مسجد مقدس جمکران با گل‌های پایتخت گل‌وگیاه ایران اسلامی گل آذین شد

بخشدار مرکزی پاکدشت در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: برای نخستین بار در آستانه سالروز آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج) گلکاران پاکدشتی هزاران شاخه گل برای گل آرایی مسجد مقدس جمکران روانه قم کردند.

رضا خانی افزود: مردم و گلکاران پاکدشتی ۱۷ سال متوالی است که در اعیاد رجب و شعبانیه در این امر شرکت می‌کنند و امسال برای اولین بار در سالروز آغاز امامت امام زمان این کار توسط گلکاران این منطقه انجام شد که این روند در سال‌های بعد نیز تداوم خواهد داشت.

وی با اشاره به بیش از هزار و ۲۵۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه ای در پاکدشت تصریح کرد: این شهرستان یک پنجم اراضی گلخانه ای کشور و ۸۱ درصد سطح زیر کشت گل و گیاه استان تهران را در خود جای داده که سالانه با تولید بیش از یک‌ میلیارد گل شاخه بریده عنوان پایتخت گل و گیاه کشور را به خود اختصاص داده است.

بخشدار مرکزی پاکدشت افزود: در حال حاضر دو شهرک گلخانه ای ۴۰ هکتاری به این شهرستان در حال اضافه شدن است که اقدامات لازم برای صدور مجوز آن از سوی نهادهای مربوطه با حمایت بخشداری مرکزی شهرستان انجام شده است.

خانی افزود: گلهای اهدایی با تنوع ۲۰ نوع شامل داوودی، میخک مینیاتور، لیلیوم، ژرورا، فرزیا، قلم پور، الستورمریا، رز، ارکیده بامبو و انواع برگهای تزئینی شامل برگ سیکاس، آنتوریا است.

وی افزود: گل‌های اهدایی از کل شهرستان در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) با مرکزیت گلزار پایین جمع‌آوری و به مسجد مقدس جمکران ارسال می‌گردد.

وی یادآور شد: با توجه به سیر نزولی و کاهش ویروس کرونا افرادی برای تزئین و گل آرایی به مسجد جمکران اعزام خواهند شد.
پاکدشت از هزار و ۲۳۷ هکتار گلخانه برخوردار است که از این میزان، ۹۸۷ هکتار زیر کشت گل و گیاه و ۲۵۰ هکتار زیر کشت سبزی و صیفی می‌رود.

سالانه یک میلیارد و ۴۱ هزار عدد گل شاخه بریده و ۲۳ میلیون گلدان در پاکدشت تولید می‌شود که از نظر تعداد، ۹۱ درصد کل گل‌های تولید شده در استان تهران محسوب می‌شود و از این نظر پاکدشت رتبه اول استان تهران و کشور را در اختیار دارد.