گل های آپارتمانی تزئینی (۲)

گل های آپارتمانی محبوب و زیبا برای تزئین خانه شما کدام اند؟

بسیاری از افراد در منازل خود از گل های آپارتمانی تزئینی استفاده می کنند که این کار زیبایی خانه را دو چندان می کند. اما آیا شما با محبوب ترین گل های آپارتمانی تزئینی آشنایی دارید؟ اگر کنجکاو شده اید تا در مورد مشهورترین گل های آپارتمانی بدانید با ما همراه باشید.

گل های آپارتمانی تزئینی دوست داشتنی

یکی از کاربردهای گل ها و گیاهان کمک به زیبایی و طراحی دکوراسیون داخلی منزل می باشد. خوشبختانه گل های آپارتمانی تزئینی در این مورد می توانند به خوبی به شما کمک کنند. گل های آپارتمانی بسیار زیادی وجود دارند که شما می توانید به صورت تزئینی از آن ها استفاده کنید، اما در این جا قصد داریم به معرفی چند گل و گیاه آپارتمانی بسیار معروف بپردازیم.

معمولاً اکثر افراد از این نوع گل ها در منزل شان استفاده می کنند و شاید اولین انتخاب آن ها نیز باشد. اگر بخواهیم به تعدادی از این گل های آپارتمانی تزئینی اشاره کنیم، می توانیم از گل شمعدانی، برگ قاشقی، حسن یوسف، بنسای جنسینگ، گاردنیا، دیفن باخیا، برگ گندمی، پوتوس، شفلرا، کاج مطبق و بسیاری از گل ها و گیاهان را نام ببریم. اما در ادامه این مطلب می خواهیم با تعدادی از این گل های آپارتمانی تزئینی بیش تر آشنا شویم.

گل شمعدانی

شمعدانی با گل های رنگارنگ و زیبایش یکی از محبوب ترین گل های آپارتمانی تزئینی است که معمولاً در خانه هر ایرانی می توانید آن را بیابید. خاستگاه این گیاه آفریقای جنوبی است. ساقه های به نسبت ضعیفی دارد و دارای گل های بسیار زیبایی می باشد که تنوع رنگ های آن می تواند به منزل تان زیبایی دو چندانی ببخشد. گاهی ارتفاع شمعدانی ها تا ۵۰ سانتی متر هم می رسند و شما می توانید به عنوان یک گل آپارتمانی تزئینی از آن استفاده نمایید. یکی از نمونه های زیبا، شمعدانی گل هلویی است که گل های بسیار زیبا و تقریباً صورتی رنگی دارد. به طور کلی شمعدانی از آن دست گل های آپارتمانی تزئینی است که باید در هر خانه ای یکی از آن ها را داشت.

گل های آپارتمانی تزئینی (۱)

گل قاشقی

یکی دیگر از گل های آپارتمانی تزئینی مرسوم گل قاشقی است. برگ های آن بسیار نرم و براق هستند. گاهی احساس می شود، برگ های آن شبیه به چرم است. این گیاه گل نمی دهد و شکل برگ ها نیز شبیه به قلب می باشد و یکی از گل های مورد علاقه است که نیاز به نور زیادی نیز نخواهد داشت. به این ترتیب نگهداری از آن نیز کمی آسان تر است. گل قاشقی دمای بین ۱۸ درجه تا ۲۴ درجه سانتی گراد را به راحتی تحمل می کند. اگر در هفته حدود ۲ یا ۳ بار آن را آبیاری کنید بسیار خوب است. برای رشد بهتر گیاه می توانید به آن کود بدهید و یا در مواقع لازم آن را هرس کنید. این کارها به تقویت گیاه کمک بسیار زیادی می کند.

گل های آپارتمانی تزئینی (۲)

گل حسن یوسف

اما یکی از زیباترین گل های آپارتمانی تزئینی که جلوه ای زیبا به خانه شما می بخشد، حسن یوسف است. همان طور که از نام این گل برمی آید گلی زیبا، خوش آب و رنگ و دیدنی است که خوشبختانه نگهداری از آن نیز کار چندان سختی نیست. حسن یوسف از جمله گیاهانی است که به راحتی ریشه می دهد و تکثیر آن نیز بسیار ساده است. این گیاه ساقه های بسیار نازکی دارد و در رنگ های مختلفی موجود می باشد.

معروف ترین گونه حسن یوسف دارای برگ هایی با رنگ های سبز، سفید و تقریباً بنفش می باشد. این ترکیب رنگ بسیار زیبا است و می تواند نقش بسیار پررنگی در طراحی دکوراسیون منزل شما داشته باشد. توجه داشته باشید که گرمای زیاد باعث پژمرده شدن آن می شود و نرسیدن نور خورشید به آن نیز باعث کم رنگ شدن برگ ها می شود. استفاده از یک نور ملایم و غیر مستقیم می تواند مناسب باشد.

گل های آپارتمانی تزئینی (۳)

بنسای جنسینگ

بنسای جنسینگ از جمله گل های آپارتمانی تزئینی است که در این اواخر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. دلیل این موضوع نیز این است که این گیاه در واقع شبیه به یک ماکت کوچک درختی بزرگ است که در سایز کوچک پرورش داده شده است. به همین سبب برای بسیاری از افراد جذاب است. به شما نیز پیشنهاد می کنیم در منزل تان حتماً از بنسای جنسینگ استفاده کنید. البته خاستگاه این گیاه در شرق آسیا می باشد؛ اما در کشور ما نیز رشد خوبی داشته و به راحتی می توانید از آن نگهداری کنید. البته ممکن است کمی قیمت آن نسبت به دیگر گل های آپارتمانی تزئینی مشابه کمی گران تر به نظر برسد.

گل های آپارتمانی تزئینی (۴)

گیاه گاردنیا

گاردنیا یکی از گل های آپارتمانی تزئینی است که البته نقش مثبتی در ایجاد آرامش و رفع استرس دارد. معمولاً از این گیاه در اتاق خواب استفاده می شود. شما نیز می توانید این گیاه زیبا را خریداری نمایید و علاوه بر نمای زیبا از اثرات مثبت آن بهره مند شوید. این گیاه می تواند دمای بین ۱۰ تا ۲۰ را به راحتی تحمل کند. آبیاری آن زیاد است و نیاز است هفته ای ۳ مرتبه به آن آب بدهید. گاردنیا به نور زیادی نیز احتیاج دارد که می توانید آن را پشت پنجره نگهداری کنید. البته این را فراموش نکنید که نور مستقیم و شدید خورشید موجب سوختن برگ های این گیاه می شود.

گل های آپارتمانی تزئینی (۵)

گل دیفن باخیا

دیفن باخیا از گیاهان قدیمی است که در اغلب پاسیو ها آن را مشاهده کرده اید. این گل به واسطه برگ های بزرگی که دارد می تواند از جمله گل های آپارتمانی تزئینی باشد که جلوه ای دیدنی به منزل شما می دهد. از این گل زیبا می توانید در کنار پنجره و گوشه منزل استفاده کنید. برای آبیاری دیفن باخیا آب سبک بدون املاح بهترین گزینه است. دمای مناسب برای نگهداری گل های آپارتمانی تزئینی از جمله دیفن باخیا در حدود ۱۳ تا ۱۸ درجه می باشد. هم چنین بهترین خاک برای دیفن باخیا خاک برگ است که اگر هر ماه مقداری کوددهی انجام شود، تأثیر مناسبی روی رشد آن خواهد داشت. اما در صورتی که بچه کوچک و یا به عبارتی نوپا در خانه دارید بهتر است از این گیاه استفاده نکنید.

گل های آپارتمانی تزئینی (۶)