گل های خوشبو (۱)

گل های خوشبویی که شادتان می کنند

گل های خوشبو بسیار زیاد هستند که می توانند شادی بخش بوده و انرژی فراوانی را به شما منتقل کنند. به همین خاطر بد نیست با این نوع گل های خوشبو و زیبا بیش تر آشنا شوید. در این مقاله نیز قصد داریم در همین رابطه صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

رایحه و بوی گیاهانی که انرژی زا و شادی بخش هستند

گل ها علاوه بر زیبایی که به منزلتان می بخشند، بسیار معطر بوده و طراوت و بوی خوش را به شما هدیه می کنند. کافی است تنها یکی از گل های خوشبو را خریداری کرده و در منزلتان نگهداری کنید. عطر و بوی برخی گیاهان آرامش بخش هستند. اما برخی گل های خوشبویی نیز هستند که رایحه شادی بخشی دارند و حتماً شما را سرزنده و شاداب خواهند کرد. اما بیایید کمی بیش تر با این گل های خوشبو آشنا شویم. البته بیش تر گل ها معمولاً عطر خوبی دارند، اما در این جا به معرفی چند نمونه از این گل های خوشبو خواهیم پرداخت. از جمله گل های خوشبو می توان به یاس، ارکیده، امین الدوله، بگونیا، رزماری و شمعدانی عطری اشاره کرد.

گل یاس، گل شادی بخش

یاس از جمله گیاهان معطر و خوشبو است که از دیرباز در باغچه ها و خانه های هر ایرانی یافت می شد. این گل از خانواده اولئاسه می باشد و نام اصلی آن یاسمن است که در ایران با نام یاس شناخته شده است. یاس از بهترین گل های خوشبو است که می توان آن را در منزل نگهداری کرد. گل های این گیاه سفید رنگ هستند. البته بسیاری از افراد یاس را با گل یاس امین الدوله اشتباه می گیرند.

البته باید گفت این دو گل تقریباً از یک خانواده بوده و هر دو از جمله گل های خوشبو می باشند. گل یاس را باید همیشه هرس کنید. سرعت رشد این گیاه بسیار زیاد است و نور غیر مستقیم خورشید برایش مناسب می باشد. بهترین دمایی که می توان یاس را نگهداری کرد، دمای ۱۸ درجه است. نیاز به آب این گل در حد متوسط است و آبیاری بیش از اندازه برای یاس ضرر داشته و باعث ریزش گل ها می شود.

گل ارکیده

ارکیده از آن دست گل های خوشبویی است که اگر یکی از آن ها را تهیه کرده و در منزل نگهداری کنید، به شدت به شما انرژی داده و باعث ایجاد حس شادی و شادابی در اعضای خانواده می شود. ارکیده یکی از گل های خوشبو است که به نور مستقیم خورشید نیاز نداشته، اما زندگی در یک محیط کمی گرم را دوست دارد. بهترین دمای هوا برای ارکیده دمای ۲۰ تا ۳۰ درجه است.

نیاز به آبیاری در این گل شدید نیست و هفته ای دو بار می توان آن را آبیاری کرد. عطر و بوی ارکیده بسیار شورانگیز است و پیشنهاد می کنیم اگر دوست دارید شور و انرژی تان چند برابر شود، حتماً یک گلدان ارکیده را تهیه کرده و در منزل نگهداری کنید. این گیاه از جمله گیاهانی است که گل هم می دهد و این خود می تواند یک زیبایی و جلوه خاصی به خانه شما ببخشد.

گل های خوشبو (۲)

امین الدوله

اما امین الدوله گیاهی که شاید هر روزه آن را ببینید اما با نام یاس بشناسید. این گیاه معمولاً پیچشی بوده و در اطراف دیوارها بالا می رود. دارای گل های سفید رنگی است که به مرور زمان متمایل به زرد می شود. میزان پراکندگی عطر و بوی این گل بسیار زیاد است و حتماً آن را احساس کرده اید. به همین خاطر است که می گوییم گل یاس امین الدوله از جمله گل های خوشبویی است که باعث ایجاد حس شادی شده و توصیه می کنیم حتماً از این گل در حیاط منزل تان نگهداری کنید. خوب است این را اضافه کنیم که این گل معمولاً آپارتمانی نبوده و بهتر است در حیاط و باغچه نگهداری شود.

گل های خوشبو (۳)

گل بگونیا

گل بگونیا یکی دیگر از انواع گل های خوشبو است که البته گل هم می دهد و تنوع گل های آن نیز بسیار زیاد است. گل های بگونیا در رنگ های صورتی، نارنجی، زرد و قرمز موجود می باشند. این گل های خوشبو به نور زیاد اما غیر مستقیم نیاز دارند. بهترین دما برای نگهداری گل بگونیا دمای ۲۴ درجه است و میزان آبیاری آن نیز به طور متوسط می باشد. کوددهی به این گیاه باعث رشد بهتر آن می شود و بهتر است ماهی یک بار این کار را انجام دهید. شما با خرید این گل می توانید شادی و طراوت را به خانه تان ببرید. علاوه بر عطر فرح بخش آن شما می توانید از گل های زیبایش نیز بهره مند شوید و خانه تان را با یک گل زیبا و معطر خوشبو و جذاب کنید.

گل های خوشبو (۴)

شمعدانی عطری

شمعدانی عطری یکی از گونه های گل شمعدانی است. خوب شمعدانی در بیش تر منازل یافت می شود و یکی از گل های خوشبو آپارتمانی نیز محسوب می شود. این گل از همه نظر برای آپارتمان شما مناسب است. نگهداری از آن آسان بوده و با رایحه خوبی که دارد، عطر و بویی تازه را پراکنده می کند که هر کسی را می تواند به سر ذوق بیاورد. شمعدانی در گونه ها و رنگ های مختلف یافت می شود اما خوش عطرترین آن شمعدانی عطری است.

این گل آنقدر خوش بو و خوش عطر است که برخی افراد از برگ های آن در غذا نیز استفاده می کنند. شمعدانی عطری به نور زیادی نیاز داشته و باید هفته ای تقریباً ۳ بار به آن آب بدهید. اگر دیدید ساقه ها رشد زیادی دارند و کم پشت هستند، وقت هرس کردن آن رسیده و بهتر است شمعدانی را هرس کنید. البته اگر نور کمی هم به شمعدانی برسد این اتفاق برایش می افتد و شمعدانی معمولاً در این حالت نمی تواند گل بدهد و تنها ساقه هایش به سرعت رشد می کنند.

گل های خوشبو (۵)