گیاهان غیرسمی برای کودکان (۱)

گیاهان غیرسمی برای کودکان را بیشتر بشناسیم

خطر همواره می تواند شما و کودک تان را تهدید کند. حتی با نگهداری برخی گل ها و گیاهان که به ظاهر خطری ندارند، می توان سموم و آلودگی ها را وارد محیط زندگی کرد. اما در این جا شناخت گیاهان غیرسمی برای کودکان و بزرگ سالان می تواند یک راه کار مناسب برای پیشگیری از این موضوع باشد. به همین دلیل امروز ما سعی کردیم تا مقاله پیش رو را در ارتباط با همین مسئله و آشنایی با برخی گیاهان غیرسمی برای کودکان ارائه کنیم. امیدواریم این مقاله بتواند به شما در این زمینه کمک خوبی بکند.

گیاهان غیرسمی برای کودکان

معمولاً همواره از گیاهان و گل های آپارتمانی به عنوان یک موجود زنده و مفید برای منزل یاد می شود. شاید همه ی شما بر این باور باشید که گیاهان کاملاً مفید بوده و اتفاقاً نقش بسیار مؤثری نیز در تصفیه هوا و ایجاد یک محیط آرام و سالم ایفا می کنند. البته این به طور کلی صحیح است. اما این موضوع را هیچ گاه فراموش نکنید برخی از گیاهان و گل ها کمی متفاوت از این عقیده کار می کنند و ممکن است برای کودکان و حیوانات خانگی تان مضر باشند. گیاهان غیرسمی برای کودکان از این موارد می باشند. چرا که عموماً کودکان در برابر بیماری ها و سموم بسیار ضعیف هستند. پس در هنگام خرید هر نوع گل حتما به غیر سمی بودن آن توجه ویژه داشته باشید. شماری از گل ها و گیاهانی که غیر سمی هستند و مناسب برای پرورش در آپارتمان می باشند، شامل حسن یوسف، برگ گندمی، کراسوا، گاردنیا، آلوئه ورا، پوتوس، سانسوریا، یاس سفید، سنبل الطیب، برگ بیدی، ینفشه آفریقایی و … می باشند. در ادامه درباره تعدادی از گیاهان غیرسمی برای کودکان و فواید شان صحبت خواهیم کرد.

گاردنیا، گیاهی آرامبخش

گاردنیا از جمله گیاهانی است که با ایجاد حس آرامش در شما از استرس شما می کاهد و خواب آرام و راحتی را برای تان به دنبال دارد. اکثر افراد از این گل معمولاً در اتاق خواب های شان استفاده می کنند و یکی از بهترین گیاهان غیرسمی برای کودکان می باشد که می توان در اتاق خوابشان قرار داد. این گل بسیار زیبا و خوش بو بوده و تقریبا می توان گفت همه ویژگی های مثبت را یکجا در خود جای داده است. شما نیز می توانید از این گیاه دوست داشتنی و زیبا در اتاق خواب کودک تان استفاده کنید. حتی برای اتاق خواب خودتان نیز قابل استفاده می باشد و هیچ گونه ضرری نخواهد داشت.

گیاهان غیرسمی برای کودکان (۱)

برگ گندمی

یکی از گیاهان غیرسمی برای کودکان که نقش پاک کنندگی و ایجاد خواب آرام را برای کودک شما دارد، گیاه گندمی می باشد. این گیاه قادر است، بیش تر آلودگی های هوای اتاق را جذب نموده و هوا را پاک نماید. هم چنین می تواند بخار هوا و عطر و سموم مختلف هوا را نیز جذب کرده و اکسیژن ساز بسیار خوبی برای منزل شما می باشد. برگ گندمی از جمله گیاهان غیرسمی برای کودکان است که وجودش در هر اتاق خوابی کاملاً ضروری است.

گیاهان غیرسمی برای کودکان (۲)

گل زیبا حسن یوسف

یکی از زیبا ترین گل هایی که به هیچ وجه خطری برای کودکان ندارد و از جمله گیاهان غیرسمی برای کودکان می باشد، حسن یوسف است. پرورش این گل بسیار آسان است و معمولاً در هر آپارتمانی دیده می شود. این گیاه به مانند سایر گیاهان غیرسمی برای کودکان در تصفیه هوا و ایجاد حس آرامش در هنگام خواب به فرزند شما کمک شایانی می کند. شما می توانید از گیاهان غیرسمی برای کودکان از جمله حسن یوسف، در اتاق خواب کودکتان استفاده نمایید.

گیاهان غیرسمی برای کودکان (۳)

آلوئه ورا از بهترین گیاهان غیرسمی برای کودکان

اما آلوئه ورا گیاهی که خواص بسیار زیادی دارد. احتمالاً شما نیز کم و بیش از خواص و فواید آن شنیده اید. این گیاه علاوه بر فواید بسیار خوبی که برای پوست دارد، نقش بسیار مؤثری نیز در تهویه هوای منزل و اتاق ها ایفا می کند. این گیاه در هنگام شب اکسیژن آزاد کرده و به تصفیه هوا بسیار کمک می کند. البته نگهداری از آن نیز کار چندان سختی نیست و البته به نور زیادی نیاز دارد. قرار دادن آن در پشت پنجره می تواند محل بسیار مناسبی برای رشد آلوئه ورا باشد. سعی کنید از گیاهان غیرسمی برای کودکان مانند آلوئه ورا در اتاق خواب کودک استفاده کنید. البته باید هشدار های لازم را به فرزندتان بدهید که برگ های آلوئه ورا تاحدودی تیز هستند و در صورت توجه نکردن لمس آن می تواند به پوست فرزندتان کمی آسیب بزند.

گیاهان غیرسمی برای کودکان (۴)

آشنایی با گیاهان سمی برای کودکان

البته همان طور که گیاهان غیرسمی برای کودکان وجود دارند، گیاهانی نیز هستند که می توانند به فرزند شما آسیب وارد کنند. از جمله این گیاهان می توان به شیپوری آمریکایی، گیاه Lily یا نیلوفر شرقی، خرزهره، دیفن باخیا، کالادیوم، پیچک شیطان و … اشاره کرد. پیش از خرید چنین گیاهانی که اغلب بسیار پر طرفدار نیز هستند، بسیار دقت کنید و جوانب امر را در نظر بگیرید. از قرار دادن این گونه گیاهان در اتاق کودک خودداری کنید و سعی کنید به آن ها آموزش دهید که به این گل ها دست نزنند. هرچند که خرید و پرورش آن ها در منزل نیز چندان توصیه نمی شود و بهتر است گیاهان غیرسمی برای کودکان تان را خریداری کنید، اما در صورت ورود آن ها به آپارتمان حتما به نکات ضروری در این مورد توجه کنید.

راه های انتقال سموم گیاهان

سموم و آفات موجود در گیاهان از طرق مختلفی می توانند وارد بدن کودکان شده و به آن ها آسیب وارد کنند. اگر با راه های نفوذ سموم به بدن آشنا باشید و آن ها را به خوبی به کودکان تان آموزش دهید و پیشگیری های لازم را نیز انجام دهید، می توانید برخی گیاهان کمی سمی را نیز در داخل آپارتمان نگه دارید . در زیر راه های ورود سموم به بدن را عنوان می کنیم:

  • انتقال از طریق تماس مستقیم و لمس کردن
  • خوردن برگ گیاهان سمی
  • لمس کردن شیره گیاهان سمی
  • ته مانده آب و رطوبت خاک گیاهان سمیگیاهان غیرسمی برای کودکان (۵)