گیاهان همیشه سبز (۲)

گیاهان همیشه سبز برای چهارفصل سال

گیاهان همیشه سبز نقش بسیار زیادی در زیبایی دائمی پارک ها، باغچه ها و فضای سبز منازل دارند. بی شک هر فردی سرسبزی همیشگی را می پسندد. اگر شما هم در جست و جوی خرید گیاهان همیشه سبز هستید، پیشنهاد می کنیم ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید، تا شما را با ۶ گیاه همواره سبز آشنا کنیم.

آشنایی با ۶ درختچه همیشه سبز در چهار فصل سال

یکی از عواملی که باعث می شود ما به استفاده از گیاهان و نگهداری از آن ها روی بیاوریم، بهره مندی از زیبایی ها و طراوت آن ها می باشد. با این اوصاف باید همیشه گل ها و گیاهانی سرسبز و شاداب داشته باشیم تا بتوانیم از وجود آن ها استفاده کنیم. برخی گیاهان همیشه سبز هستند که حتی در فصول سرد سال مانند زمستان هم همواره سرسبز و شاداب اند. شاید برای شما هم که به دنبال چنین گیاهانی هستید، این موضوع مهم باشد که بیش تر با آن ها آشنا شوید. پس اگر کنجکاو شده اید با گیاهان همیشه سبز باغچه تان بیش تر آشنا شوید، با ما همراه باشید. از جمله این گیاهان همیشه سبز می توان به میخک هندی یا ژاپنی، ماهونیا، زرشک زینتی، پیروکانتا، پیچ امین الدوله و گیاه شمشاد اشاره کرد.

گیاه میخک ژاپنی

این گیاه یکی از گیاهان همیشه سبز است که در چهارفصل سال طراوت و شادابی خود را حفظ می کند. رشد گیاه بسیار کند است و در نهایت در حدود ۴ متر می تواند رشد کند. تا کنون بیش از ۲۰۰ گونه از این گیاه ثبت شده است. اصل و ریشه میخک ژاپنی به کشور چین و ژاپن باز می گردد و در واقع بومی این منطقه می باشد. از این گیاه بیش تر برای محوطه سازی و تزئین بیرون منزل استفاده می شود. برگ های گیاه حالتی براق دارند. البته در برخی مواقع سال گونه هایی از این گیاه می توانند گل و شکوفه نیز داشته باشند. این را نیز باید اضافه کنیم که میخک ژاپنی تا دمای منفی ۵ درجه می تواند زنده بماند.

گیاهان همیشه سبز (۶)

گیاه ماهونیا

ماهونیا یکی از گیاهان همیشه سبز است که جنبه زینتی نیز دارد؛ چرا که دارای گل هایی بسیار زیبا نیز می باشد. برگ های گیاه به صورت بیضی شکل و تیز هستند. رنگ برگ ها نیز آبی و کمی سبز هستند. سرعت رشد این گیاه نیز بسیار کند است و بین ۳۰ سانتی متر تا ۲ متر می تواند رشد کند. گیاه ماهونیا از جمله گیاهان همیشه سبز است که بسیار مورد علاقه ما ایرانی ها می باشد. البته زیستگاه اصلی این گیاهان همیشه سبز آمریکای شمالی می باشد. این گیاه در تمام فصول سبز است و آفتاب را بسیار می پسندد. پس از رشد کامل این گیاه به آبیاری آن چنان زیادی نیاز ندارد. میوه گیاه نیز شبیه به توت است و جلوه زیبایی به آن می دهد. شما در باغچه خود می توانید از این گیاه استفاده کنید.

گیاهان همیشه سبز (۱)

گیاه زرشک زینتی

زرشک زینتی در مناطق معتدل و مرطوب رشد بهتری داشته و بومی کشور ژاپن می باشد. البته در ایران نیز می توانید از آن برای تزئین باغچه تان استفاده کنید. زرشک زینتی از جمله گیاهان همیشه سبزی است که مقاومت بسیار خوبی نسبت به سرما و تا حدودی کم آبی دارد. این گیاه در زیر آفتاب رشد بسیار خوبی داشته و در این محیط نیز بسیار شاداب خواهد بود. زرشک زینتی تا حدود ۵ متر هم می تواند رشد کند و چوب ساقه های آن معمولاً قهوه ای یا قرمز می باشد. برگ ها نیز به شکل بیضی شکل و تیز هستند. اگر به دنبال گیاهان همیشه سبز زیبایی هستید، ما زرشک زینتی را به شما پیشنهاد می کنیم.

گیاهان همیشه سبز (۲)

گیاه پیراکانتا

یکی از گیاهان همیشه سبزی که شاید برای تان بسیار شگفت انگیز باشد، گیاه پیراکانتا می باشد. این گیاه دارای میوه های نارنجی و قرمز رنگی است که زیبایی خاصی می تواند به حیاط و باغچه تان بدهد. این گونه از گیاهان همیشه سبز معمولاً در فصل بهار گل می دهند و میوه دهی آن ها نیز در اواخر بهار و تابستان می باشد. ارتفاع گیاه می تواند بین ۹۰ سانتی متر تا ۶ متر باشد. گونه های پیراکانتا مانند دیگر گیاهان همیشه سبز به سرما مقاوم هستند و در همه فصول سبز و شاداب اند. آبیاری در حد متوسط برای آن ها مناسب است و برای تزئین فضای سبز و باغچه مورد استفاده قرار می گیرند.

گیاهان همیشه سبز (۳)

گیاه پیچ امین الدوله

پیچ امین الدوله یکی از گیاهان همیشه سبز است که گل های سفید بسیار زیبایی دارد و دارای میوه هایی به رنگ آبی روشن می باشند. برگ های آن نیز سبز هستند و این تنوع رنگ می تواند در روحیه هر فردی تأثیر مثبت بگذارد. پیچ امین الدوله از آن دست گیاهان همیشه سبزی است که شبیه پیچک بوده و به سمت بالا رشد می کند. این گیاه بومی کشور های شرقی آسیا است البته در ایران هم به وفور آن را دیده اید. پیچ امین الدوله حتی تا ارتفاع ۱۰ هم می تواند رشد کند و این خود زیبایی خاصی به فضای منزل شما می دهد. البته این را نیز فراموش نکنید که این گیاه نیاز به آبیاری بسیار زیادی دارد.

گیاهان همیشه سبز (۴)

گیاه شمشاد

اما شمشاد، گیاهی که حتماً آشنایی مختصری با آن دارید و در ایران بسیار آن را دیده اید. از این گیاه در فضا های سبز و پارک ها بسیار استفاده می شود. برگ های آن کوچ و سبز و بسیار براق هستند. این گیاه تا ارتفاع ۹ هم می تواند رشد کند. البته منطقه بسیار مناسب برای رشد آن ها در نواحی غربی قاره اروپا می باشد. آبیاری آن نیز باید به صورت متوسط باشد. شما نیز می توانید از این گیاه همیشه سبز در طراحی باغچه، حیاط و فضای سبز تان بهره مند شوید.

گیاهان همیشه سبز (۵)