با گیاهان گوشتی فضای زندگی تان را تزئین کنید

گیاهان گوشتی یکی از انواع گیاهان بسیار دوست داشتنی است که هر ایرانی باید یکی از آن ها را در منزل داشته باشد. شما حتی می توانید در رنگ و لعاب دادن باغچه و طراحی فضا نیز از آن ها بهره مند شوید و این را فراموش نکنید که با این کار هیچ گاه پشیمان نخواهید شد.

تزئین فضا با گیاهان گوشتی

طراحی دکوراسیون خارجی منزل و باغ و باغچه بسیار هیجان انگیز و در عین حال یک کار تخصصی و نیازمند خلاقیت بالا می باشد. معمولاً از گیاهان همیشه سبز برای طراحی فضا و محوطه سازی استفاده می شود. گیاهانی که در سایز های بزرگ موجود بوده و بسیار زیبا هستند. اما اگر به چنین گیاهانی دسترسی ندارید و یا محیط باغچه تان بسیار کوچک است، می توانید برای طراحی باغچه تان از گیاهان گوشتی و ساکولنت ها استفاده کنید که به سبب همین خاصیت گوشتی و زیبا بودنشان توجه ها را بسیار به خود جلب می کنند و می تواند تأثیر بسیار زیادی در طراحی فضا و جذابیت محیط داشته باشد.

اما در این مقاله می خواهیم گیاهان گوشتی که در تزئین فضا استفاده می شوند را بهتر بشناسیم و بدانیم که چگونه باید نیازسنجی های لازم را پیش از خرید گیاهان گوشتی انجام داد. از جمله گیاهان گوشتی که می توانیم از آن ها استفاده کنیم می توان به کراسوا، آئونیوم، سدوم، کالانکوئه، آگاو، آلوئه ورا، سانسوریا و غیره اشاره کرد.

نیازسنجی ها پیش از استفاده از گیاهان گوشتی

اما برخی نکات هستند که باید برای طراحی محیط با گیاهان گوشتی به آن ها توجه کرد. از جمله این که شما پیش از خرید این گیاهان ابتدا باید یک نیازسنجی مناسب از فضایی که در اختیار دارید، انجام دهید. یعنی ابتدا باید وسعت فضا را به دست آورده و با گیاهان مختلف گوشتی آشنا شوید. این شناخت گیاهان باعث می شود که علاوه بر این که به شما در انتخاب گل مورد نظر تان کمک می کند، یک دید کلی از تعداد گیاهی که لازم دارید به شما می دهد. در هنگام خرید شما باید بدانید که چه گیاهی می خواهید خریداری کنید و به چه تعداد از آن را می خواهید. باید بدانید که آیا محیط زندگی تان برای پرورش این گیاهان گوشتی مناسب است یا خیر. با دانستن همه این ها شما می توانید اقدام به خرید گل مورد نظرتان بکنید.

استفاده از ترکیب ساکولنت ها در طراحی فضا

شما می توانید از گلدان های مختلف گیاهان گوشتی و کاکتوس ها برای طراحی فضا استفاده کنید. اما کار جذاب تر و بهتر این است که در برخی از نقاط باغچه از ترکیب آن ها نیز استفاده کنید. این ترکیب کار را بسیار زیبا می کند و تنوع رنگ و شکل در بین گل ها بسیار جذاب می باشد. البته می توانید از گیاهان غیر گوشتی نیز در این ترکیب استفاده کنید اما اگر گلدان تان شامل تنها گیاهان گوشتی باشد، نتیجه بهتری را کسب خواهید کرد. البته باید در انتخاب گلدان تان نیز دقت کنید تا این زیبایی دوچندان شود. سعی کنید گلدان را آن چنان شلوغ نکنید یا از نظم خاصی در چینش ساکولنت ها بهره نگیرید.

گیاهان گوشتی (۶)

آئونیوم یا بشقابی

آئونیوم گونه های مختلفی داشته و از رنگ های متنوعی نیز برخوردار است. این گیاه در رنگ های سبز، طلایی، سیاه، سبز کم رنگ و غیره موجود است. تصور کنید قرار گیری این گونه های مختلف آئونیوم چه زیبایی را به فضای باغچه تان می دهد. البته این را در نظر داشته باشید که آئونیوم یا گل بشقابی نسبت به هوای سرد حساسیت نشان داده و خشک می شود. پس اگر می خواهید آن را در باغچه تان نگهداری کنید، حتماً دقت نظر لازم را در این زمینه به خرج دهید. آئونیوم تا ۹۰ سانتی متر هم می تواند رشد کند و به همین دلیل از جمله گیاهان گوشتی است که می تواند جلوه بی نظیری به محیط بدهد.

گیاهان گوشتی (۲)

کراسوا

کراسوا و کراسوا خرفه ای یکی از انواع گیاهان گوشتی است که برخی به اشتباه آن را با کاکتوس اشتباه می گیرند. این گیاه رشد خوبی داشته و از برگ های گوشتی برخوردار است. معمولاً رنگ آن سبز بوده و تا ارتفاع ۳۰ تا ۴۰ سانتی متری نیز رشد می کند. نیاز به آب در کراسوا زیاد است و شما باید هفته ای دو بار تقریباً به آن آب بدهید. به راحتی در داخل باغچه قابل نگهداری است و می تواند منظره ی زیبایی را به باغچه تان بدهد. اگر به دنبال یک گیاه گوشتی و در عین حال آپارتمانی نیز هستید، ما به شما کراسوا را معرفی می کنیم.

گیاهان گوشتی (۳)

سدوم یا گل ناز

سدوم نیز یکی دیگر از گیاهان گوشتی است که زیبایی بی نظیری داشته و خاستگاه آن در نیم کره شمالی می باشد. سرعت رشد این گیاه کند است و به عنوان یک گیاه زمین پوش نیز می توان از آن استفاده کرد. بر خلاف دیگر گیاهان گوشتی برگ های سدوم بسیار ضخیم هستند و در رنگ های متنوع موجود می باشد. البته این گیاه به آبیاری زیادی نیاز دارد و نیاز به نور تقریباً زیادی نیز در آن احساس می شود. برگ های این گیاه بسیار جالب و زیبا بوده و برای طراحی فضا بسیار مناسب هستند. در نگاه اول برگ ها شبیه به خوشه های انگور هستند و این جلوه ای زیبا به محیط می دهد.

گیاهان گوشتی (۴)

کالانکوئه

اما گیاه گوشتی دیگری که بهتر است با آن آشنا شویم کالانکوئه می باشد. این گیاه بسیار خیره کننده است و در ترکیب با دیگر گونه های گوشتی جلوه بسیار چشم نوازی خواهد داشت. این گیاه گوشتی از آن دست گیاهان گوشتی است که گل نیز می دهد و همین باعث می شود که ما به شما پیشنهاد کنیم که در فضای باغچه تان از این گل استفاده کنید. رشد کالانکوئه تا حدود ۳۰ سانتی متر امکان پذیر است و یکی از انواع گوشتی دوست داشتنی خواهد بود.

گیاهان گوشتی (۵)